Western Australia

Perth 4 5 6 mei 2018

Onze tijd in South Perth zit er alweer op. Klokslag 10 uur reed de taxi voor die ons naar Britz Camperverhuur zou brengen. Daar aangekomen hadden we gelijk wel door dat we er nog wel even zouden zijn. De hal zat vol met mensen die ook juist vandaag hadden uitgekozen om vroeg aan hun camperreis te willen beginnen. Er moesten maar liefst 30 campers uitgegeven worden. En alle huurders hadden tussen 10 en 12 afgesproken om langs te komen. Tja, dat gaat niet lukken.

We kregen een camper van Maui mee. Britz en Maui blijken labels van hetzelfde bedrijf te zijn, waarbij Britz dan wat oudere voertuigen heeft dan Maui. Niet erg dus dat we deze mee kregen. En ik moet zeggen: geweldig! Ruim, en praktisch ingedeeld. Maar ook vreselijk groot op de weg. Aan de linkerkant van de weg… Met het stuur rechts… Erg groot… Maar gelukkig gaat Geert zijn rug wel weer wat beter en zag hij het wel zitten om zelf te rijden.

We reden rond half 2 van het parkeerterrein en zetten koers naar het dichtstbijzijnde winkelcentrum. Daar was het druk, en de camper viel dus niet te parkeren. Gelukkig wil niemand achter de winkels staan, en daar vonden we een plaatsje.

Een late lunch en vele plastic zakjes met boodschappen later gingen we verder op pad. Doel was een camping vlakbij. In de supermarkten hier krijg je je boodschappen mee in tasjes die wij in Nederland van de Chinees kennen.

We zijn fan van Big4 campings. Die zijn erg op kinderen gericht, en dat moeten we hebben deze reis. Het werd Perth Vineyards in Caversham. De kont van de camper staat zo’n beetje tegen de ingang van de speelplaats aan, en het zwembad is er direct naast. Jammer genoeg voor Yfke is het echt te koud om te zwemmen, ook al dacht ze daar zelf heel anders over. Het is een wat dieper bad, dus het kan voor haar wel meevallen, maar Geert of ik moet er ook in. Gaat niet gebeuren. Gaat-echt-niet-gebeuren.

Voor morgen staat Caversham Wildlife Park in de planning. Dat moet hier vlakbij ergens zijn, en je mag er kangoeroe’s voeren, en Koala’s van dichtbij bekijken. Lijkt me leuk. Ik zal ook morgen bij daglicht wat foto’s van de camping en camper maken. Het is hier al om half 6 donker en we waren hier pas half 4. Nadat de spullen uit de koffers op zijn plek gezet waren, en alle boodschappen ook was het dus donker.

Geert is nu even een rondje wandelen (dank voor de tips) en dan is het alweer tijd voor bed. Welterusten allemaal!

Henny van Burink

oh leuk weer te lezen nou mega pet af hoor dat jullie met zo'n camper durven rijden leuk hoor veel plezier en voor nu welterusten al te saam

Petra

Leuk te lezen dat de camper bevalt. Veel plezier morgen. En fijn dat geert zijn rug wat beter gaat. Ga lekker op avontuur en geniet ervan .wij genieten van jullie verhalen en foto's. Liefs Henk en petra.????

Eddy, Ina en Daphne

Gelukkig gaat het met Geert iets beter, hoe jij niet in de camper te rijden Cynthia. Groetjes aan jullie drie en geniet van de pracht dat Australië te bieden heeft.

Eddy, Ina en Daphne

PEPI

het is wel een heel mooie camper ik hoop voor jullie dat het weer beter word voor jullie vooral voor Yfke. Wij gaan donderdag naar de zuster van je moeder. Veel plezier gewenst doei.

Sandra

Super leuk jullie avonturen te lezen .met een camper op stap lijkt mij ook helemaal geweldig . En heerlijk dat alles goed gaat met yfke .
Geniet lekker .
Xxxxx sandra