Western Australia

Caversham - Ledge Point 8 mei

8 mei 2018

Caversham - Ledge Point

We hebben vandaag Carversham Wildlife Park bezocht. Een kleine dierentuin waar je alleen inheemse dieren vindt. Het leukste is wel dat je er kangoeroe’s mag voeren. Die lopen vrij rond in een wei, en ze zijn erg aan toeristen gewend.

Daarnaast mag je op de foto met een Koala of een Wombat en je mag ze ook aaien. Kunnen we ons niet voorstellen, in Nederland worden dieren al uit het circus geweerd. Maar daar kunnen de mensen hier zich dan weer niets bij voorstellen.

Onderweg naar het park toe zagen we de eerste kangoeroe’s in het wild. Check!

Na de middag zijn we op pad gegaan naar de volgende camping. Doel was Lancelin bereiken, maar omdat we langer in het park waren gebleven dan vooraf gedacht zijn we tot Ledge Point gekomen. We waren hier om kwart over 4. Het is weer een Big 4 camping, dus genoeg te spelen voor Yfke.

De campingbeheerders komen uit Engeland en zijn 11 jaar geleden naar de oostkust geemigreerd. Het werd ze daar te druk, dus een paar jaar geleden kozen ze te verhuizen naar West Australie. Het echtpaar organiseerde voor vanavond een “ sausage sizzle” en alle gasten zijn uitgenodigd. Men gooit worstjes op de bbq en die eet je dan met een wit broodje er onder. Er staat een busje voor een vrijwillige bijdrage voor het goede doel, dus helemaal leuk. Perfect om met de local’s te socializen.

We zaten aan tafel met de Engelse dame en een dame die van Hervey Bay kwam. Ze vertelde dat ze ook voor de rust naar West Australie kwam, en er een paar jaar terug 9 dagen over gedaan hadden om de reis te maken naar het nieuwe woonadres. 7000 km. Ongekend voor ons Nederlanders.

Morgen gaan we richting The Pinnacles. Een bijzonder natuurverschijnsel, die je gezien moet hebben. We zijn snel overtuigd deze detour van ongeveer een uurtje te maken. Verder willen we wat kilometers maken om straks meer tijd voor Monkey Mia over te houden.

We gaan vandaag maar eens met de kippen op stok. Het is nu half 8. Er is hier geen Wifi, en dus geen Youtube voor Yfke of Netflix voor ons. Jammer, maar helaas. Er zijn ten slotte ergere dingen :)

Natasha

Altijd leuk om andere mensen op reis te spreken......Lekker genieten!

Henny van Burink

oh zo leuk ook weer te lezen en fijn allemaal leuke mensen te ontmoeten en je "huissie"zo mooi zo"n camper nou veel plezier nog tot schrijfs

PEPI

nu voor straks welterusten alle drie

Eddy, Ina en Daphne

Geen Wifi ? true Holiday spirit! nice :-)