Western Australia

12 Mei Hamelin Pool - Denham

Vandaag zijn we gestart met een bezoek aan de Stromatolites. Die kun je vanaf een pier/steiger goed bekijken. Bij hoog water dan… Wij waren er bij laag water. Maar het idee is duidelijk.

We hoeven vandaag niet ver. Onze bestemming is Denham. Zo’n 100 km verderop. Liever zouden we vandaag aankomen op Monkey Mia, maar omdat kamperen daar niet mogelijk is ivm renovatie deze maand en volgende maand zullen we vanuit Denham naar de dolfijnen gaan kijken.

Een camping was snel gevonden, er zijn er hier 3, en eentje heeft een zwembad. Die gaat het dus worden. Het grootste deel van de middag hebben we bij het zwembad rondgebracht. De temperatuur is rond de 30 graden, en dat zorgt er voor dat we verder weinig zin hebben iets te ondernemen. Natuurlijk is er in Denham ook weer een prachtig strand, en zijn er speeltoestellen in overvloed bij het strand, maar het zwembad is voor Yfke een prima alternatief. Zo vaak komt ze niet in een zwembad ten slotte.

Ons avondeten hebben we gemaakt op de openbare bbq hier op de camping. Er zijn er 2 en naast dat je geen gestink in je campertje hebt, is het ook een prima plek om medereizigers te spreken.

Vandaag spraken we met een man die dezelfde bbq gebruikte als wij. Op onze uitnodiging, want wij wisten eigenlijk niet precies hoe we het apparaat weer schoon zouden moeten krijgen. En wij waren eerder klaar, dus wie mocht de bbq schoonmaken? Juist. Maar we hebben de kunst nu afgekeken, dus voor een volgende keer zijn we voorbereid.

De man vertelde dat zijn vrouw van Nederlandse komaf was en Van Rijswijk heette. Haar vader was als 12 jarige jongen in de jaren 50 met zijn ouders naar Australie gekomen. Dat horen we vaker. Het gezin was al bijna een jaar op reis met hun 2 kinderen. Die geven ze zelf les. Ook dat is hier volledig geaccepteerd. Er zijn prima homeschool programma’s waarmee de jeugd later weer een goede aansluiting op het vervolgonderwijs zal hebben. We spraken er over dat in Nederland zoiets eigenlijk niet voorkomt, en dat schipperskinderen veelal op een internaat terechtkomen. Zo zie je maar, landswijs landseer.

Nou, we moeten morgen dus vroeg op. Als we om kwart voor 8 in Monkey Mia willen zijn voor de dolfijnen en het voermoment dan moeten we hier al om 7 uur vertrekken. Maar het leuke is wel, dat we gerust in pyjama op pad kunnen. En tijdens de rit ook prima kunnen picknicken, euhhh... ontbijten.

Ben benieuwd morgen. Monkey Mia was zo’n beetje het verste punt wat we wilden bereiken. Maar we hebben nog bijna 2 weken te gaan na vandaag, en het reizen met Yfke gaat erg makkelijk. Dus wellicht gaan we nog wel wat noordelijker. Ningaloo reef lonkt toch ook wel. Weer een google momentje voor de lezer. Het is de tegenhanger van het Great Barrier Reef aan de oostkust.

Petra

Weer een leuk verhaal schrijven jullie. En fijn dat het zo goed gaat met Yfke. Gaat Geert zijn rug beter. Verheug me op het volgende verhaal meer leuke foto's. Groetjes van ons.

Henny van Burink

ik sluit mij helemaal aan bij mevr Petra