Western Australia

Dubai, dag 2.

Wat zullen we vandaag eens gaan doen. In elk geval gaan we zoveel mogelijk binnen doorbrengen en blijven we uit de zon.

We kiezen op aanraden van de hostess in het hotel voor de hop-on-hop-off bus. Die heeft airco en laat je op vrij eenvoudige wijze veel van Dubai zien.

De airco blijkt het alleen niet zo heel erg te trekken, dus het is toch flink afzien. We zien wel een hoop, en stappen bij de twee grootste winkelcentra uit om weer wat op temperatuur te raken.

In Dubai Mall is een enorm zee aquarium binnen, en dat is best bijzonder te zien. Ook hebben ze hier een skelet van een enorme dinosaurus opgebouwd. In een enorme zaal met een ronde koepel komt het skelet goed tot zijn recht. Dit centrum heeft voornamelijk de exclusieve merken dus qua winkelen is er niet veel aan. De restaurants zijn ook hier dicht. Een enkele zaak is wel open, en heeft dan de gevel afgeschermd met zwarte doeken. Alles zodat men niet kan zien dat je zit te eten. Maar we vinden het een prima oplossing, en maken er graag gebruik van :)

Het andere winkel centrum is Mall of de Emirates. Het ene centrum had zo’n 500 winkels, en het andere 1000. Ik ben even kwijt wat bij welke was.

Hier kun je in elk geval skiën in een enorme skihal. Dat lijkt Yfke wel wat. Ze kan dat vast heel goed vertelt ze. Wij vinden het toch niet zo’n goed plan. Van 40+ naar het vriespunt voor een uurtje lijkt ons wat teveel van het goede. En dan nog even je benen breken of zo. Nee, slecht idee. We kunnen ook helemaal niet skieen. Maar weer enorm apart om te zien.

Rond half 4 zijn we er wel klaar mee. De warmte in de bus eist zijn tol. We stappen uit de bus en nemen een taxi terug naar het hotel. Lekker weer de koelte in.

Dubai gaat verder aan ons voorbij. In het hotel is het goed toeven, en we pakken de spullen alvast in. We worden al voor 5 uur in de ochtend gehaald. Pittig vroeg dus. Yfke mag daarom in haar kleren slapen, en wij maken het ook niet laat. Morgen weer naar huis. Dat maakt dat dit mijn laatste verhaaltje is. De laatste dagen hebben we bijna geen foto’s gemaakt, dus ook dat deel van de blog is klaar.

We vonden het erg leuk jullie reacties te lezen! Dank daarvoor.

We zien iedereen graag weer in Nederland! Vanaf volgende week gaat het normale leven weer beginnen, maar dit neemt niemand ons meer af. Bye bye.

Henny van Burink

oh nou wat een geweldige reis was t he nou goede laatste vlucht voor deze ronde en wel thuis hoor zal de verslagen missen

Sandra

Goede reis terug ?

jeroen

goede reis naar huis en dit weekend ook dubaaise?? temperaturen

Eddy, Ina en Daphne

Leuk reisverslag. Goeie reis terug.

Ronald

Bedankt weer dat we op afstand met jullie mee mochten gaan naar Australië en een beetje Dubai. Het was weer gezellig en mooie dingen gezien. Goede reis terug en tot werks :-)

PEPI

Het waren leuke verslagen van jullie reis goede reis terug ik heb het toestel op de lt boven vreemde landen groetjes