Western Australia

22 mei, dag van vertrek

De koffers zijn gepakt, de camper is schoon, de vuilwatertank geleegd en de gasfles gevuld. Check!

De laatste uurtjes brengen we door in Whiteman Park. Er zijn nog twee musea die Geert graag wil bezoeken, en er is een grote speeltuin voor Yfke.

Geert bezoekt het motormuseum en transportmuseum terwijl Yfke klimt en klautert zoveel ze kan. Ik kijk toe vanaf een bankje, fijn in de schaduw. Het is zo een ontspannen dag.

Na de lunch gaan we nog met de tram die een rondje door het park maakt. Yfke gaat mee onder protest want de speeltuin is natuurlijk veel leuker. Onderweg worden we nog getrakteerd op grote groepen kangoeroe’s die duidelijk gewend zijn aan de tram.

Zo rond een uur of 2 is het tijd om te gaan. Willen we  de camper voor 3 uur inleveren , dan moeten we er nu toch echt aan geloven. Het inleveren gaat erg vlot. Het is niet druk, en omdat we de uitgebreide verzekering kozen checkt men helemaal niets.

Wel is duidelijk dat je route gecondoleerd wordt aan de hand van de gps van het voertuig. Terwijl wij nog even staan na te praten me de dame van het verhuurstation krijgt een Koreaanse man flink op zijn lazer omdat hij lange stukken op gravelwegen heeft gereden. Hij krijgt daarvoor ook een boete van 300 dollar. Hoewel we het gesprek maar deels kunnen volgen ( de man heeft een pittig accent) is het duidelijk dat hij het er niet mee eens is. Maar goed, je geeft creditcard gegevens af dus de brenger van het goede nieuws is niet heel erg onder de indruk.

Op naar de luchthaven. Daar zijn we rond 16 uur, en dat is veel te vroeg. We kunnen pas om 19 inchecken en dan is het nog ruim 3 uur tot vertrek. Wonderbaarlijk genoeg gaat het wachten snel. Ipad en speeltuintje blijkt weer een gouden combinatie!

Het is een lange vlucht, en na 11 uur landen we in Dubai. Geert en Yfke hebben allebei meerdere stoelen tot hun beschikking gehad en zijn vrij fit. Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen. De koffers komen vlot en de transfer naar het hotel staat al klaar. Er moeten 4 hotels aangedaan worden, en we zijn gelukkig de eerste stop. Tijd om een uurtje te gaan tukken. Bye bye.

Henny van Burink

oooooooooooooooh zo he wat een lange vlucht maar gelukkig vermaakte Yfke zich prima psst staat gecondoleerd ipv gecontroleerd haha nou ja ff de vermoeidheid....