Western Australia

De Reis, Zaterdag 17 September en Zondag 18 september

Na 24 uur reizen stapten we ons hotel binnen.

De overstap in Hong Kong was bij voorbaat al krap, en doordat we met 3 kwartier vertraging van Schiphol vertrokken mochten we vrijwel direct in de rij om te boarden voor de volgende vlucht. En ook die verliep net als de eerste gelukkig voorspoedig. Geert vond het wel een hele lange zit, en die heeft ook niet geslapen. Mijzelf is het reuze meegevallen, ook al heb ik ook niet echt kunnen slapen.

Bij het landen in Sydney werden we direct al getrakteerd op een mooi uitzicht op de stad, inclusief Harbour Bridge en Opera House. We zijn er! Nu nog de douane, quarantainedienst en immigratie. Als je richting de immigratie loopt op de luchthaven wordt je met veel borden duidelijk gemaakt dat je het echt niet in je hoofd moet halen om iets van etenswaren bij je te houden. Wij, braaf als we soms zijn, hebben zelfs onze dropjes weggegooid...

De immigratie verliep eenvoudig, door naar de quarantaine. Wel, wassen neus dus! We mochten gewoon doorlopen zonder verdere controles!! Geen gedoe met snuffelhonden of desinfectie spuitbusjes en dus ookgeen Cynthia of Geert in 'borderpatrol'op TV.

We zijn met een taxi naar het hotel gegaan. Dat wachten op de taxi duurde nog het langste omdat de treinen dit weekend niet rijden richting de luchthaven ivm groot onderhoud aan het spoor..

Van slapen was toch niet zoveel gekomen in het vliegtuig en rond half 11 zijn we dus al gaan slapen. We zullen maandag wel merken of dat schijn is, of dat het enorm meevalt qua jetlag.