Western Australia

Sydney, Maandag 19 september

Nu, maandag is het 10 uur en hebben we net buiten op het terras ontbeten bij een Duitse bakker.

We gaanzo de stad in!

We hebben gekozen voor een hop-on hop-of bus om vandaag in elk geval de highlights van de stad te zien. De bus stopt hier om de hoek, en in zo'n 90 minuten zie je de belangrijkste gebouwen.

***

Met de hop on-hop off bus de stad inblijkt een aanrader. Binnen 5 minuten staan we bij de Harbour Bridge en het Opera House. De haven is prachtig! Alles op de foto gezet, en ook alles gefilmd (om later tot de conclusie te komen dat je de filmcamera niet alleen áán moet zetten als je wat filmt, maar ook úit! Anders is je sd-kaartje heel snel vol...). Heb toch meer van mijn moeder dan ik dacht :).

De Harbour Bridge is overweldigend groot, en het Opera House blijft een apart gebouw.

We hebben gegeten in Darling Harbour met uitzicht om het Aon gebouw hier in Sydney. Ook apart... Ben je ongemerkt toch weer ff met je werk bezig. Gaan ik gelijk weer mee stoppen (sorry collega's).

Het is heerlijk weer, je kan zonder jas op straat, en het zonnetje is niet te warm.

's Middags stond Bondi Beach op het program. Een klein maar schoon strand. Nog wel ff pootjes in de zee gehad, maar dat is frisjes in het vroege voorjaar! Er zijn ook niet zoveel mensen op het strand, al worden er wel surflessen gegeven. De lifeguards zijn ook aanwezig, maar laten zich niet zien. Dan maar het gebouwtje op de foto, ha ha.

Terug in de stad besluiten we eerst maar naar het hotel te gaan. Het is in Australie gebruikelijk dat er in het hotel een keuken is die door de gasten gebruikt mag worden. Het is nu half 7 en we koken een Indiaase curry met noodles. Als we nog zin hebben wandelen we straks nog ff terug naar het Opera House en de Harbour Bridge om het geheel in de avondlichtjes te zien! Sydney kan nu al niet meer stuk!

***

We hadden zin, echter de gps had geen zin! We zijn toch gaan wandelen, met een ouderwetse kaart in de hand en het Opera House en Harbour Bridge zijn ook in het donker zéér fotogeniek. Kan je er alleen niets van laten zien, want ik had de camera wel mee maar de batterij zat in de oplader. Toch een kleine jetlag?

We besluiten de dag vandaag met een bezoekje aan de Mc. Donalds, vanwege het gratis internet. Sydney is echt onwijs duur! We zijn niet zielig, maar ik ben blij dat ik geen 3 weken Sydney heb geboekt. De backpackers die hier uiteraard ook zitten zingen op het moment luidkeels : 'er is er één jarig' voor iemand, en dan blijkt dat er nogal wat Nederlanders in de zaak zitten.

Zo lekker slapen, en morgen nog een kleine tour door de stad. Er staat een tocht door de haven op het programma, en een bezoek aan één van de peilers van de Habour Bridge.

Morgenmiddag halen we de camper op en gaan we richting de Blue Mountains.

Jeroen, Nynke, Fleur, Karlijn

Iedereen heeft alle verhalen gelezen en wachten met spanning op de volgende avonturen aan de andere kant van de wereld. Ook Arnhem en Zutphen lezen mee!!

gerard -ina liesker

Hallo Cynthia en Geert

Leuk om op deze manier jullie te volgen. Zo te lezen loopt met de camper nog niet alles op rolletjes. Voor Geert nog werk aan de winkel, Wij wensen jullie fijne weken en wachten op het volgende bericht, Groet vanuit Arnhem.
Ina - Gerard