Western Australia

Sydney, Ramsgate, dinsdag 20 september

Vandaag wat vroeger opgestaan.

Na de douche ontbeten bij de Mac ivm gratis wifi internet. Moest nog een keer effe terug omdat we de extra harddisk met de foto's op de hotelkamer hadden laten liggen.

Daarna uitgecheckt bij het hotel en de shuttlebus voor 's middags geregeld.

Met de open dubbeldekker van de city-tour konden we tot kwart over elf reizen. Gingen per ongeluk toch met de lange route en wilden voor een ferry-overtocht als een kleine rondvaart. Dit kwam alleen vrij duur.

Na een lunch bij Starbucks met de trein terug naar het hotel. Dit hadden we gisteravond al verkend.

De shuttlebus reed een behoorlijke omweg via verschillende hotels en zette eerst andere passagiers af op de luchthaven. Daarna ons bij het camperverhuurbedrijf. Een Duitser die net 8 weken geleden naar Australie emigreerde hielp ons. Hij woont nu hier omdat zijn vriendin heimwee had gekregen, zij is Australisch. Na de formulieren en dergelijke kwamen we er achter dat de beide 12 volt stroompunten in het dashboard het niet deden. Lastig als de gps deze nodig heeft. Dit konden ze niet vlot repareren.

Een vergelijkbare camper was er niet en een iets kleinere was erg smerig die ze hadden staan. Besloten dat we naar de dichtstbijzijnde camping zouden gaan en de volgende morgen terugkomen als de monteur er is. Dat korte stukje lukte wel zonder oplaadsnoer aan de gps.

Op de camping genaamd The Grand Pines in het plaatsje Ramsgate kwamen we er achter dat de stroomkabel niet bij de camper aanwezig was. Dit gelukkig kunnen oplossen met een kabel van de camping. Toen we de waterkoker wilden gebruiken bleek deze zo lek te zijn als een mandje. Morgen meteen ook maar effe laten oplossen. We worden al om half 9 verwacht. We hebben maar een lijstje gemaakt waar men wat aan mag gaan doen.