Western Australia

Blue Mountains, 21 september

Ik heb net de kachel aangezet, want mán wat is het koud hier in de bergen. Overdag is het goed te doen, maar rond een uur of 6 kwam de camper in de schaduw bij een ondergaande zon en dat is fris.

De dag begon vroeg vandaag. De wekker ging al om 06.45 uur. Het is toch vakantie? We werden tussen half 9 en 9 uur verwacht bij Apollo. Het werd 9 uur, want het ging allemaal niet zo vlotjes. We moeten duidelijk onze draai nog vinden in de camper.

Bij het wegrijden wilde de gps niet leuk meewerken, en die gaf dus gewoon de te volgen route niet door! Pas kort voor aankomst bij Apollo werkte het ding weer. Hoera! want we hadden net per ongeluk een afslag genomen, door de drukte van het verkeer gedwongen. Het was gelukkig precies de straat die we moesten hebben. Je moet ook eens mazzel hebben, toch?

Bij Apollo werden we inderdaad opgewacht en de monteur had het euvel vrij vlot verholen. Een kapotte zekering zorgde ervoor dat de 12 volt aansluiting in de cabine niet werkte. Daar hadden gisteren ook al twee mannen naar gekeken, maar er bleek meer dan één zekering doorgebrand.

De waterkoker werd vervangen, een stroomkabel toegevoegd, en we kregen ook een handjevol zekeringen mee. De gemiste dag werd vergoed, en ook de camping in Ramsgate is voor rekening van Apollo.

We mochten gelijk weer het drukke verkeer in, maar Geert heeft ons veilig door Sydney geloodst. Het was spits, en zelfs met GPS was het lastig en druk. We zijn een hoop gewend in de Randstad qua verkeer, maar deze drukte mét links rijden was eigenlijk net ff te veel van het goede.

Op naar de Blue Mountains. Zo'n 2 uur van Sydney in westelijke richting. Onderweg komen we de afslag naar het Olympisch dorp tegen, en we maken een kleine d-tour. Nou klein? Het bleek nog zo'n 12 kilometer verderop te liggen, maar wel leuk om te zien.

Terug op weg naar de Blue Mountains. Bij de eerste plaats in de bergen is een visitorscentre.Wwe hebben ons daar gemeld. We hadden al van meerdere toeristen gehoord dat de mensen in zo'n visitorscentre erg behulpzaam zijn, en we vertrokken weer met een hoop info die we niet uit de reisgids hadden kunnen halen.

Eerste stop: Wentworth Falls met meerdere mooie look-outs over de Blue Mountains. Het is een heldere dag en we zien gelijk waar de mountains bekend om zijn: een blauwe gloed over het dal veroorzaakt door eucalyptusbomen. Dus mooie foto's gemaakt, wat een mazzel. Later horen we dat de blauwe gloed veroorzaakt wordt door een flinke bosbrand. Dat is minder, en zorgt er ook voor dat er wegen afgesloten zijn. Maar er blijven nog genoeg mooie plekjes over, bijvoorbeeld Leura met een look-out die Honeymoon Look Out heet, toepasselijk toch? Daar had je ook vervelend goed zicht op de helikopters die met blusemmers in de weer waren. Laatste toeristische stop was de Three Sisters in Katoomba. Volgens de aboriginals zijn het 3 versteende zussen.

Het is zo'n 3 uur als we de camping oprijden in Katoomba. Nu nog naar de Aldi (echt waar) om proviand voor de komende dagen in te slaan, want nu de camper gemaakt is, is het zeker dat we hem houden. Nog voor het avondmaal legen we eindelijk onze koffers en krijgt alles zijn plek voor de komende 3 weken.

Terwijl ik dit schrijf (het wordt hier inmiddels lekker warm) ligt Geert op tuk. Vast de inspanningen van het rijden vandaag. Morgen ben ik aan de beurt om achter het stuur te kruipen ben ik bang, maar het is hier lang niet zo druk als in Sydney. Komt goed dus!

Straks nog ff de plannen voor morgen vaststellen. Ik verwacht dat we morgenochtend rustig aan gaan doen, en rond half 10 van de camping zullen gaan. Dat is de uiterste tijd.

Er is hier in de omgeving nog genoeg te zien, dus áls we de Blue Mountains morgen al verlaten, dan zal het laat in de middag zijn. Tot dan!

Brenda

En.... Cynthia, hoe ging het rijden?
Oeoeoe spannend.