Western Australia

Oberon, 22 september 2011

Vanochtend zijn we wat later opgestaan. Het was vannacht bijzonder koud geweest, dus ff blijven liggen is dan best lekker.

Rond half 11 hebben we de camping in Katoomba verlaten en zijn we richting het centrum van het dorp gegaan voor brood en warme kleding want weer een koude nacht zie ik niet zitten zonder warme pyama.

De eerste stop hierna was in Blackheat bij de Bridal Veil Falls, een lookout met weer een prima zicht over de vallei.

Daarna zijn we naar Clarence gereden, naar de Zig-Zag Railway. De trein zigzagt hier langs de berg. We waren een half uur te laat voor de trein van 1 uur en zouden dus tot 3 uur moeten wachten, maar de trein stond er nog en we konden nog mee. Dat was mazzel!

Het was er niet zo druk, nog maar 2 andere passagiers dus we kregen een uitgebreide uitleg van de machinist, en mochten ook in het seinhuis en de werkplaats kijken. Ook bleef de cabine open en kletste de chauffeur gezellig over de trein. We mochten ook beurtelings naast hem komen zitten voorin. Deze man was duidelijk een zeer enthousiaste vrijwilliger. Erg de moeite waard!

Vanaf Clarence ben ik verder gereden. We hadden een route op de kaart uitgestippeld, maar de navigator (Geert dus) had ook de gps ingesteld, en die had duidelijk een andere route in gedachten. En de navigator volgde niet meer de kaart, alleen de gps. Een erg mooie route, en vast korter maar zeker niet sneller omdat je door de binnenlanden reed. Heuvel op, heuvel af, ook over korte stukjes gravelwegen (mag eigenlijk niet van de verhuurder, maar wat voor keus heb je als je er voor staat). Erg fijn allemaal. Je mocht er 100 km per uur rijden, maar 50 was echt meer dan zat!

We zijn nu dus onderweg naar Canberra, de hoofdstad van Australie. Het landschap veranderde snel. Van ondoordringbare bossen naar heuvelig landbouwgebied. Bij Oberon kon je merken dat de zon aan het ondergaan was, en daar zijn we nu op een camping.

We hebben eten gemaakt op de barbecue die in de kamp keuken staat, en de douches + toiletten zien er hier ook weer bijzonder netjes uit. Er waren meer mensen aan het koken, dus het was nog gezellig ook.

Morgen weer verder. Voor morgen staat er niets op het programma dan rijden, rijden en rijden. Richting Canberra. We zullen er niet helemaal komen, maar in de buurt moet wel lukken.