Western Australia

24 september, Canberra, Benalla

Oke, het doel van vandaag was dus om in elk geval tot Albury te rijden. Deze plaats ligt halverwege Canberra en Melbourne. We stonden op tijd op, en voor we weggingen zijn we nog naar een farmersmarket gegaan die ook op het terrein bij de camping was. Het was er een drukte van belang. Allerlei lokale boeren bieden hun produkten aan. Ook hier, net als elders, niet goedkoop! Maar goed, dat went inmiddels. Ook al vind ik 18 doller voor 3 doosjes aardbeien, of 17 doller voor een kilo bananen nog altijd niet normaal. Het werd toch weer later dan gedacht en rond half 11 reden we de snelweg op.

Roadtrip! We schieten lekker op en stoppen onderweg alleen om ff te plassen of een snel broodje bij een rest area. Op een gegeven moment komen we langs een bord die ons verteld dat we een 'no fruit fly'zone ingaan. Je moet voordat je dit gebied ingaat al je fruit weggooien ter voorkoming van fruitvliegen die blijkbaar in dit gebied nog niet voorkomen. We hadden alleen twee appels, en een doosje tomaten. Die hebben we dus maar soldaat gemaakt.

Wij weer de weg op, blijkt dat er verder nergens controle zou zijn geweest en we dus voor niets de juist gekochte spullen zouden hebben weggegooid. Maffe Aussies.

We waren om een uur of 3 al in Albury en besloten nog door te rijden, tijd genoeg. We zijn gekomen tot Benalla. Vanaf hier is het nog 200 kilometer naar Melbourne. Zoals op elke camping is hier ook een kampkeuken met een barbecue. Dit keer binnen. Je gooit er een dollar in en je kunt beginnen. Er waren een hoop mensen binnen, die bleken samen een 4wd club te vormen en waren het weekend op pad. Voor we het door hadden zat Geert aan het bier, en ik tussen de dames. Allemaal 50-60'ers en vol vragen of van alles en nog wat. Erg gezellig allemaal, vol belangstelling over onze reis, en vol tips. Die hebben we (zoals we steeds doen) opgeschreven. Ookal doen we er wellicht niets meer mee, dan nog hebben de tipgevers een goed gevoel over. Dat is bij zoveel gastvrijheid ook belangrijk!

Morgenochtend zullen we niet zo vroeg vertrekken, en voor we Melbourne in gaan eerst langs gaan bij de lokale vestiging van onze autoverhuurder. De benzinedop is uit elkaar gevallen gisteren bij het tanken, en vandaag weer. En het lijkt er op dat dat al veel vaker is gebeurd, dus tijd voor een nieuwe!

Het is nu 10 uur, tijd om te gaan slapen. We gaan steeds ietsje vroeger slapen lijkt het wel.