Western Australia

25 september, Benalla, Melbourne

We zijn vandaag al om kwart over negen uit Benalla vertrokken. Op ons gemak trouwens. We gaan steeds ietsje vroeger in bed om zoveel mogelijk van het daglicht te genieten. Zodra de schemer invalt moeten we onze kampeerplek voor die avond gevonden hebben, want we zien nog steeds veel dode kangaroe's, wombats en koala's langs de weg en die hoeven we echt niet voor de auto! Na kort nog gesproken te hebben met de mensen waarmee we gisteren de avond doorbrachten gingen we op pad. Richting Melbourne. Een rit van nog geen 200 kilometer. Rond kwart over 12 waren we dus ook al in Coburg, een voorstad op zo'n 10 kilometer van Melbourne waar een grote Big 4-camping staat. We hoeven niet langs Apollo voor de tankdop. We mogen een tijdelijk exemplaar kopen en de bon inleveren bij het inleveren van de camper. Dat scheelt weer. Op zondag rijdt er geen bus de stad in, dus moeten we een kwartiertje wandelen naar de tram. Geen probleem, er zijn al wandelend genoeg leuke huizen te zien. Melbourne is ook weer een overzichtelijke stad. De straten staan allemaal haaks op elkaar, en ook hier kun je zien dat het eigenlijk een vrij nieuwe stad is. Er is geen oud centrum of zo. Er staan natuurlijk her en der oude gebouwen (die worden gekoesterd) maar veel bijzonders vinden we het niet. We doen een rondrit in de circletram, en daarna nog in de hop-on hop-off bus. Beiden zijn gratis. Rond een uur of 5 laten we ons met de tramlijn van vanmiddag naar St. Kilda rijden. Het beroemde strand met lunapark. Het lunapark hebben we niet gezien realiseer ik me nu, maar het strand met de pier waren mooi in het avondrood! We hebben een pizza gegeten aan het strand en zijn daarna weer met de tram terug naar Coburg gereden. Ik wilde graag naar de Penguin Parade. Pinguins komen dan in de schemer uit de zee en zoeken een plekje achter het strand. Daar is een hele attractie om bedacht en hoewel erg toeristisch leek het me leuk. Ik dacht dat het bij St. Kilda zou zijn. Het blijkt echter te zijn op Philip eiland, en dat is twee uur terug. Zou dus betekenen dat we vier uur in de auto moeten zitten om de pinguins te zien. Dat is wat veel voor waggelende smokings, dus we laten het maar voor wat het is. Morgen zullen we Melbourne weer verlaten en starten we aan de Great Ocean Road. Naar verwachting zijn we daar zeker 3 dagen zoet mee, ook al is het maar zo'n 285 kilometer in totaal. Er valt zoveel te zien! Ben benieuwd.

Gerard - Ina

Hallo Cynthia en Geert.

Leuk om zo jullie reis te volgen. Ik begrijp wel dat je daar niet voor 2weken naar toe moet. Wat is er veel te zien. Geniet nog lekker. Even terzijde: Ook hier momenteel mooi weer. Veel groeten van Gerard en Ina