Western Australia

26 september, Melbourne, Torquay, Anglesea

Vandaag stond er een korte rit op het programma van Melbourne naar het beginpunt van de Great Ocean Road. Is ruim 100 km. Een rustig dagje qua afstand.

Na eerst bij Melbourne getankt te hebben en een nieuwe tankdop gekocht te hebben richting Torquay gereden.

Het eerste stuk de freeway om de stad heen over de hoge brug en daarna een vlak landschap.

Onderweg stond er een paar keer een groot bord met; Bananen $4,99/kg. Als je nagaat dat een kilo van dit apenvoer hier normaal 18 australische dollar kost moest dit wel heel wat wezen.

Even voor Geelong zijn we gestopt bij een informatiecenter. Dit was ons de voorgaande dagen ook erg goed bevallen. Deze lui wijzen je op de mooie plekken en hebben goede kaarten en folders die bovendien gratis zijn.

Naast dit informatiecenter stond die groente- en fruithandel van die bananen met een stal. Deze leken nog erg groen en klein. De rest was allemaal ook niet eerste kwaliteit. De paprika wel erg verschrompeld. Voor ons dan maar duurder uit in de supermarkt! De koffie in het wegrestaurant was beter.

Bij Torquay gestopt en konden we direct bij het strand parkeren. Hier hebben we de pizza die we gisteravond niet op konden als lunch gehad aan de zee. Als dat geen zwitserleven gevoel geeft!

Daarna tussen Torquay en Anglesea een paar keer gestopt bij een mooi punt en boodschappen gedaan in Anglesea. Hier vlakbij was ook een Big4-camping. Deze was ons de afgelopen nacht ook goed bevallen.

Op de golfbaan vlakbij komen elke avond tegen de schemering grote groepen kangoeroe's die je van dichtbij kunt zien. Omdat we ze tot nu toe alleen als kadavers langs de weg hadden gezien, leek ons dit wel leuk. En inderdaad; de skippy's waren goed te zien. Ze bleven ook rustig zitten op tien meter afstand. Ondanks de halsbanden en oormerken schijnen dit toch wilde kangoeroe's te zijn en zeggen ze dat ze daar niet voeren. Die halsbanden en oormerken schijnen te zijn om de populatie te kunnen volgen. Na een goede maaltijd en twee ladingen wasgoed die Cynthia straks nog gaat strijken, hebben we de luxe van het kunnen internetten vanuit de camper op de camping voor 5 dollar voor een uur. Normaal doen we dit meestal bij een Mc Donalds waar het 'gratis' is maar vaak erg traag.

Morgen verder op de Great Ocean Road!