Western Australia

27 september, Anglesea, Koala, Apollo Bay

Vandaag hebben we de hele dag gereden over een stuk wat je in anderhalf zou kunnen rijden als je gewoon doorrijdt. Er was zoveel moois te zien, dat het ons niet uitmaakt!

Anglesea werd verlaten, en na de plaatsjes Aireys Inlet en Lorne streken we eind van de middag neer in Apollo Bay.

We gingen van mooie stranden naar hoge kliffen, via regenwoud naar prachtige rotspartijen. Het leek wel of er na elke bocht (en er zijn héél véél bochten) weer wat mooiers kwam.

De zee is hier azuurblauw, en zo helder dat je de rotsen onder water kunt zien liggen. Hoge bergen worden afgewisseld met kreekjes, we zagen een prachtige waterval en wandelden bij een vuurtoren. De foto's staan op Picasa. Wie er ook aan die mailinglijst wil worden toegevoegd moet je het maar laten weten. Op Reismee kun je maar zoveel foto's per keer opnemen, en we maken er zoveel meer!

Vandaag zagen we ook een koala. Ja echt, er moesten er veel zijn, maar we zagen er slechts eentje. De wegenkaart vertelde ons ongeveer waar we moesten stoppen, dus wij op zoek. We wisten niet precies naar welke bomen we moesten zoeken, en op welke hoogte de koala's dan zouden zitten, dus we konden er zelf ook geen vinden... Gelukkig liepen er andere mensen die ze wel hadden gespot.

De koala staat bekend als een lui dier, maar het exemplaar wat wij zagen ging lekker verzitten, en uiteindelijk lekker op een tak hangen en eten. Zo leuk om te zien! Net als alle mooie vogels trouwens. Natuurlijk zien we de huismus hier, maar er zijn ook zoveel andere mooie papagaai-achtige vogels in de meest mooie kleuren.

De dorpjes zijn klein, en draaien volledig op het toerisme. Mc Donalds is hier nog niet doorgedrongen, en grote supermarkten (gelukkig) ook al niet. Zou ook niet bij de omgeving passen.

De late middag hebben we in Apollo Bay doorgebracht. Een maal terug op de camping hebben we pannenkoeken in de kampkeuken gemaakt (scheelt weer gestink in je bed).

Vandaag waren geen mensen in de kampkeuken die om een praatje verlegen zaten. Alleen een jong stel dat duidelijk moe was. Ze lagen allebei half op tafel, hoofd ondersteund door de arm te wachten tot het water kookte en ze aten echt voer voor backpackers. Ze aten pasta met saus uit een potje zonder vlees. Voer dus.

Morgen gaan we weer redelijk op tijd op pad. Op het programma staan o.a. een vuurtoren aan Cape Otway. Daar zullen we ook weer gaan zoeken naar koala's (hopelijk hebben we dit keer geen hulp nodig om ze te vinden :)); een wandeling door het regenwoud (via een boomkroonpad) én als het een beetje meezit ook de 12 Apostles. Maar die liggen helemaal voorbij Princetown en volgens de kaart liggen tussen Apollo Bay en de apostelen 88 kilometers aan kronkelend asfalt dus waarschijnlijk zullen we dat tot donderdag moeten bewaren.

Ronald

Hoi Cynthia,

Tot dusverre erg leuk om vanaf de zijlijn jullie avonturen te kunnen lezen. Australië staat bij mij op mijn to-do lijstje dus dat maakt het extra leuk!
De foto's op Picassa zou ik dan ook heel graag willen zien.

Bij Aon (gelijk weer uit je hoofd zetten ;-) geen schokkend nieuws. Het feest was wel leuk, ondanks het optreden van Jeroen vd Boom, haha.

Groetjes van Ronald