Western Australia

28 september, Apollo Bay, Koala's, Port Campbell

Zachtjes tikt de regen op het zolderraam, euhhh, camperdak. Het weer is pet vandaag. De dag begon mooi met een prachtige zonsopkomst. Geert maakte me er om kwart over 6 voor wakker, en daar was ik niet blij mee. Ik had dus wat overtuiging nodig om echt naar de zonsopkomst te gaan kijken. Het is toch ook geen tijd om wakker te worden, kwart over zes!?!

In elk geval, we zijn de heuvel afgegaan naar het strand, en ja, het was echt de moeite waard. Van slapen kwam daarna echter weinig meer, dus om half 9 reden we de camping al af. Je moet bedenken: toen waren we al gedoucht, was er water getankt, de vuilwatertank geleegd, en de septische tank ook! Te zot voor woorden gewoon. Maar goed, zo mooi als de zon opkwam, zo snel verdween hij ook weer achter de wolken om daar vervolgens te blijven. We hebben hem verder niet meer gezien.

Tijdens de wandeling over het boomkroonpad (Otway Fly) begon het te miezeren, en daarna is het niet echt droog meer geweest. Je loopt daar op zo'n 25 meter hoogte tussen de bomen van het regenwoud, en daar is het toch al vochtig...

Voordat we naar Otway Fly gingen zijn we langs de vuurtoren van Cape Otway gegaan. Deze Cape ligt net als Otway Fly een stukje van de Great Ocean Road af, maar was erg de moeite waard. Op de weg naar de vuurtoren leeft een grote populatie koala's. Er zaten er echt heel veel, en zelfs wij konden ze daardoor spotten :). Het leverde weer mooie foto's op.

De vuurtoren zelf is onderdeel van een wandelpark. Voor je bij de vuurtoren komt loop je langs huisjes waar de wachters woonden, een seinhuis, een bunker en uiteraard ook een winkeltje.

Rond een uur of 3 zaten we weer op de Great Ocean Road, onderweg naar de 12 Apostles. Doordat we zo idioot vroeg waren vertrokken hadden we nog tijd genoeg om hier een kijkje te nemen. Maar het grauwe weer en de regen deed ons besluiten door te rijden naar Port Campbell, zo'n 12 kilometer verderop. We gaan morgen wel terug, misschien is het weer dan ietsje beter? De weg zelf was vandaag niet veel bijzonders. Die ging voornamelijk door het bos. Wel weer veel bochten, maar door de bomen was er natuurlijk weinig uitzicht.

We staan nu op de camping van Port Campbell, met de camper onder een grote naaldboom, aan de oever van een kleine rivier. Het is rustig op de camping. We zouden vanavond een pizza gaan eten in het dorp, maar dan moet het wel eerst droog worden. Anders wordt het pasta met saus (inclusief vlees, dus geen backpackers voer haha).

sinus

slaapkop maar het zijn mooie plaatjes doei

JPCC

Wel jammer dat het slecht weer is. Hier is het weer zonnig. Het lijkt ons leuk om er ook eens heen te gaan.
Dat zit voor ons voorlopig niet in.