Western Australia

30 september, Dunkeld, The Grampians, Halls Gap, Warracknabeal

Nadat we om een uur of half acht per ongeluk het alarm hadden laten afgaan van de camper omdat Cynthia de achterdeuren van de camper open deed zonder eerst op het knopje van de centrale vergrendeling te drukken, de rest op de camping was waarschijnlijk toch al wakker, gingen we na het douchen en ontbijt op zoek naar een farm waar ze schapen melken en schapenkaas maken. Deze stond toch niet zo goed aangegeven dat we het konden vinden. Dat werd weer goedgemaakt toen we redelijk vlot op de toeristische route naar door de Grampians een emu met kuikens zagen en even verder een paar overstekende skippy's. De route was erg mooi, maar het weer zat minder mee; het is vandaag amper droog geweest. Hierdoor zijn we de camper maar weinig uit geweest. In de Grampians waren grote stukken overstroomd en de gevolgen van modderstromen afgelopen winter waren nog op verschillende plekken duidelijk te zien. Bij Halls Gap door de regen maar doorgereden naar Stawell omdat de weg naar Horsham nog afgesloten was.

In Stawell probeerden we bij de Mac Vette Bek dit dagboek bij te werken, maar daar lag de wifi er uit.

Hierna doorgereden richting Minyip. Dit is het plaatsje waar ze ruim 20 jaar geleden de tv-serie 'The Flying Docters' hebben opgenomen. Bij Rupanyup, de plaats er voor, stond onder Minyip 'Coopers Crossing, home of The Flying Docters'. In Minyip zelf vinden ze het kennelijk niet meer belangrijk. Er was maar weinig wat aan 'The Flying Docters' herinnerde. Alleen Emma's Garage. Tegenwoordig een internetcafe en candyshop, die beide waren gesloten. Het gebouw van 'The Flying Docters' Basis was een buurthuis voor ouderen. Het bord van de Flying Docters Service zat hier wel op de gevel. De generalstore stond er leeg en vervallen bij.

In het karakteristieke Majestic Hotel hebben we koffie en thee gedronken. Hier hingen verschillende foto's van de tv serie maar verder deden ze er weinig mee. De waard vertelde dat er zo af en toe wel eens toeristen kwamen kijken, maar souvenirs hebben we nergens kunnen vinden. Hiervoor zullen we tot Broken Hill moeten wachten.

Na Minyip zijn we doorgereden naar Warracknabeal waar we nu een ensuite plek op het caravanpark hebben. Dit is een plek met een eigen wc en douche wat zeker een uitkomst is.

Morgen verder richting het noorden richting Mildura waar volgens de campingbeheerder een country- en western festival is waardoor er lastig een kampeerplek te krijgen zal zijn. We zullen zien. Anders ergens in de omgeving. Hopelijk is het weer morgen wat beter.

Rina

Zo te horen hebben jullie het prima naar jullie zin , de reis van je leven geweldig groetjes Rina