Western Australia

6 oktober, Gawler, Hahndorf

Vanochtend hebben we weer lekker rustig aan gedaan. Even na tien uur van de camping in Gawler vertrokken naar het centrum om souvenirs te kopen en Cynthia wilde een trouwjurk uit Mc Leod's Daughters die bij een stomerij in de etalage hing fotograferen.

Daarna naar Roseworthy gereden naar een landbouwmuseum maar deze was helaas gesloten. Daarna naar Freeling gereden naar een paar locaties die in Mc Leod's Daughters voorkwamen; het Gungellan Hotel, de Gungellan Truckstop en een paar andere gebouwen. Bij een winkeltje in 2e hands prullaria hingen een paar borden in de etalage. Bij het Gungellan Hotel hebben we gelucht.

De boerderij Drovers Run die in werkelijkheid Kingston Farm waar de serie grotendeels is opgenomen is vanaf de highway niet te zien omdat het in een vallei ligt. Vanaf de zuidkant was het wel te zien vanaf een 12 kilometer lang gravel pad (waar we door de camperverhuurder verboden zijn op te komen). Cynthia vond het niet fijn. Je moet weten: rijden over een gravelpad klinkt alsof de camper uit elkaar trilt. De locatie is verkocht en niet toegankelijk, maar zo dus wel zichtbaar.

Hierna zijn we richting Tanunda gereden. Hier bij de bibliotheek het reisblog bijgewerkt. We hebben een wifi inlogcode gekregen voor alle openbare bibliotheken in South Australia. In Tanunda was ook een 2e hands boekwinkel die erg veel workshop handboeken had. Me met moeite moeten inhouden om er geen te kopen. Daarna richting Hahndorf wat zo'n beetje een Duits plaatsje moet zijn in Australie. De camping er niet kunnen vinden en de volgende camping te Mt Barker was vol. Omdat het al na zessen was, en er dichtbij geen andere camping was, hebben we er voor gekozen om dan maar een kamer te nemen in een b&b of een hotelletje. Na een paar telefoontjes konden we bij een hotelletje in Hahndorf terecht waar we nu zijn. Meteen vanavond Hahndorf bekeken en er in een 'Duits' restaurant gegeten. Dat Duitse moet je met een korreltje zout nemen; hoog toeristisch gehalte. Volgens mij verstaat niemand je als je in het Duits eten of drinken bestelt.

Morgen willen we naar Woodside gaan waar een chocoladefabriek is en naar Birdwood waar een automuseum is en een alpaca shop.