Western Australia

7 oktober, Hahndorf, Port Elliot

Hahndorf, het Duits aandoende plaatsje in de Adelaide Hills werd verlaten, en Birdwood opgezocht. Voordat we in Birdwood aankwamen, kwamen we door Woodside, en in Woodside staat de Melba Chocolade- en Snoepfabriek. Tja, en daar moet je dan ook ff in. Het was weer een wassen neus qua mogelijkheden om het bedrijf te zien, maar er zat wel een enorme snoepwinkel aan vast. En uiteraard heeft dat weer geld gekost ha ha ha.

Door naar Birdwood. In Birdwood staat het nationale motormuseum, dus daar moest Geert wel heen! Zeker 400 voertuigen staan hier opgesteld. In de tussentijd zou ik met de camper naar een alpaca boerderij met winkel gaan, zo'n 8 kilometer verderop. Helaas bleek deze failliet. Jammer, maar helaas.

Na het motormuseum zijn we doorgereden naar Guneracha. Daar staat het grootste hobbelpaard ter wereld. Geen idee wat die Australiers met al die grote dingen hebben. Eerder zagen we al 'The Big Merino' en 'The Big Bench', en nu dus bij een speelgoedfabriekje 'The Big Rocking Horse'.

We zijn vervolgens via de Onkaparinga Scenic Drive richting de Fleurieu Peninsula gereden, en we hebben de Adelaide Hills dus weer verlaten. Ik denk dat ik de Adelaide Hills en de Barossa de mooste gebieden tot nu toe vind. Hoewel, Silverton was ook speciaal... En ach, waarom zou je kiezen: het is eigenlijk allemaal de moeite waard!

De Fleurieu Peninsula ligt aan de kust, we overnachten in Port Elliot. De camping staat zowat aan het strand, en je kunt het bulderen van de zee hier horen. Niet zoals toen we tijdens de storm langs de Great Ocean Road waren, want het is hier zeker niet koud en stormachtig. Maar er zijn nogal wat rotsen om het strand, en zodra het water daarmee in aanraking komt geeft dat een bulderend geluid.

Morgen is er in Port Elliot een Agrarische Show. Hier worden shows met paarden en (werk)honden gegeven, en we gaan er dus maar een kijkje nemen. Als we het een leuk evenement vinden zullen we hier morgen ook op de camping blijven, en blijven we voor het eerst in deze vakantie twee nachten op dezelfde plaats. Dat is op zich geen straf, want ook hier is weer genoeg te doen.

Als we hier twee dagen blijven wil ik zien of we morgenavond alsnog pinguins kunnen spotten voorbij Victor Harbour. Bij Granite Island komen ze in de schemer aan land, en je kunt er onder begeleiding van een ranger een wandeling naar toe maken. Kortom, we vervelen ons nog niet.

Nog 4 dagen te gaan voor we de camper weer zullen moeten inleveren...

Jeroen

het blijft ontzetten leuk om jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken. Geniet nog even de laatste dagen en we zien jullie nadat we in Denemarken zijn geweest.