Western Australia

13 en 14 oktober, Adelaide, Hong Kong, Amsterdam

Oke, de koffers waren dus duidelijk te zwaar. Eentje 5 kilo, en eentje 6 kilo. Helaas vond men het toen nodig ook de handbagage te wegen en daar hadden we ook 7 kilo teveel in zitten.

Cathay Pacific rekent AUD 75 per kilo overgewicht, dus dat ging hem niet worden!

Op loopafstand van de luchthaven zat gelukkig een postkantoor, en over 60 tot 90 dagen krijgen we een deel van onze bagage thuis afgeleverd. Ook niet goedkoop, maar wel een fractie van wat de te zware koffers bij Cathay Pacific zouden hebben gekost.

We vlogen van Adelaide naar Melbourne waar we anderhalf uur moesten wachten alvorens we met hetzelfde vliegtuig door vlogen naar Hong Kong. Vanuit Hong Kong naar Amsterdam was het vervolgens nog 11 uur vliegen, en best een heel lange zit!

De vluchten verliepen echter allemaal voorspoedig, en ondanks wat gedoe met de trein en een stroomstoring bij Zaandam vanochtend, zitten we inmiddels thuis op de bank en staat de wasmachine al aan.

Nu onze vakantie er op zit, is dit het laatste, afsluitende, verhaaltje.

We hebben dit blog als een meerwaarde gezien tijdens onze reis.

Het vergde in het begin wat discipline, maar het werd een vast onderdeel van de dag.

Het was bijzonder leuk om op deze manier in contact te blijven met het thuisfront, en gelijktijdig alles te documenteren. Je vergeet tijdens zo'n lange reis waarin je zoveel onderneemt toch wel weer snel dingen.

Onze verhalen zijn gemiddeld door 40 tot 50 mensen per keer gelezen, en we hebben vele reacties mogen ontvangen. Zowel via Reismee, als via de e-mail. Iedereen enorm bedankt!

Internet heeft de wereld een heel stuk kleiner gemaakt!

Brenda

Jeetje, alweer thuis op de bank en een was in de machine. Zo zo.
Geniet van het mooie weekend hier en succes maandag weer met werken (als jullie moeten werken).
Was zeker erg leuk om jullie zo te volgen.
ciao ciao