Western Australia

13 september - Kuranda-Port Douglas

Vanochtend gingen we eerst terug naar Cairns, terug naar de camperverhuur. De koelkast werd gemaakt, de stoel vervangen en het dekbed ook. De TV was een ander probleem. Men heeft alles nagekeken en nog werkte het apparaat niet. Dus nu denkt men dat het gewoon aan het signaal ligt. Best hoor, we missen hem niet, maar noteer alsjeblieft dan wel even dat wij hem niet stukgemaakt hebben... Oke dan, vervolgens hebben we in Cairns wat gewinkeld. We wilden graag een nieuwe sim-kaart met 3G omdat de sim-kaart die wij hadden niet meer werkt. Waarschijnlijk is die geblokkeerd geraakt omdat er niet binnen 6 maanden werd opgewaardeerd. Is ook een beetje lastig vanuit Nederland... Maar goed, ook dat lukte. On route!

We rijden noordelijk, in de richting van het noordelijkste puntje van Queensland waar je van de verhuurder nog met een gewone auto mag komen. Het heet Cape Tribulation. Na Cape Trib zoals de luitjes hier zeggen is er nog een paar kilometer gravelweg en dat gaat dan weer over in een 4WD-track. Onderweg komen we langs Harvey's Crocodile Adventure. We hadden daar al een foldertje over gezien. Het is een krokodillenkwekerij met een toeristisch gedeelte. Er zijn shows waar ze het natuurlijke gedrag van de zoutwaterkrokodil uitleggen, en ze manipuleren een krokodil in een show om dat gedrag dan ook uit te voeren. Indrukwekkend en wat zielig tegelijk. Toch hebben we ademloos zitten kijken hoe deze Crocodile Dundee met de krokodil omging. Echt indrukwekkend. Harvey's heeft ook een enorme (aangelegde) lagune waar zo'n 15 krokodillen leven. Je kunt met een boot de lagune in, en dan worden de krokodillen gevoerd met een lange stok. Wel, de foto's spreken voor zich. Schrok me af en toe een hoedje!

Na Harvey's zijn we rustig doorgereden naar het noorden. Doel was om zo dicht mogelijk bij Daintree te komen. In eerste instantie om daar de rivier op te kunnen om krokodillen te zien, maar na de lagune bij Harvey's besluiten we dit plannetje te laten varen. We komen tot Port Douglas. Het is inmiddels rond 5 uur, dus een mooie tijd om een camping op te zoeken. Het wordt er eentje van de keten Big4. Prima campings met goede voorzieningen, maar wel ietsje duurder. En als bonus heeft deze keten ook campingplaatsen met eigen sanitair. Joepie! Er is nog wel wat vrij. Na het debacle in Karunda waarbij er eerst geen warm water uit de douche bleek te komen, en noggeen 30 seconden later ook geen druppel koud water meer, vond ik dat compensatie op zijn plaats was :).

's Avonds hebben we doorgebracht op internet. Er is een centrale plek op de camping waar je TV kunt kijken en beschikking hebt over wifi-internet. De salamandertjes aan het plafond vonden het vast ook gezellig. Gelukkig bleven ze goed plakken. We hebben de eerste reisverslagen en foto's gedeeld. En, het was hoog tijd om te zien wat de verkiezingen in Nederland gaan brengen. Ik heb er gemengde gevoelens over, maar zet nu gauw de vakantie-modus weer aan....

Oh ja, ik heb vandaag braaf gekookt en we hebben nog geen skippys gezien, of kasuarissen. Zelfs niet als roadkill.

CCPJ

Hoi Geert & Cynthia, als eerste leuke foto's om te zien, en het lezen wat jullie allemaal mee maakt. Bij ons gaat het ook goed. Christine heeft het naar de zin bij opa & oma.
Chantal heeft vandaag stukjes in huis en buiten gelopen los. Ze gaat nu steeds meer lopen. Als jullie terug zijn loopt ze. Jan gaat volgende week Geert z'n huisje zitten en hopelijk komt er een koper. Fijne vakantie nog namens ons allemaal. Gr. CCPJ