Western Australia

14 september-Port Douglas - Cape Tribulation

Nu we af hebben gezien van een riviercruise op de Daintree River (om krokodillen te spotten) vroegen we ons een beetje af of het wel zin had om nog veel noordelijker te reizen. Immers, we moeten nogal een eindje in zuidelijke richting. Dus op naar de receptie van de camping. Daar gaf men aan het zeker wel te doen. Dus we zijn vanochtend via het plaatsje Mossman en de Mossman Gorge naar het noorden gereden. Mossman Gorge is een prachtige regenwoudrivier in het tropische regenwoud van het Daintree National Park. Je wordt vanaf het bezoekerscentrum met een busje het park in gereden, en daarvandaan is het over een verhard en verhoogd pad makkelijk wandelen naar de rivier. De rivier is zo helder dat je een school vissen zag dobberen. Er stond een meisje bijna tussen de vissen (hoe ze het durft is mij een raadsel), maar ze gaven er niets om. De foto's spreken voor zich! Na Mossman reden we terug naar de kust om door te rijden naar Cape Tribulation. Je moet dan de Daintree River met een kabelpontje oversteken. We hebben nog naar krokodillen gezocht, maar helaas. Na de oversteek gaat de weg snel omhoog, via smalle bochten. Het is prachtig, je rijdt tussen dicht begroeid woud, en na elke bocht wacht er wat mooiers. Verkeer is er weinig, en dat is gezien de breedte van de weg maar goed ook.

Rond half 4 komen we aan bij Cape Tribulation. Een prachtig en bijna verlaten strand. We zien mangrove-bomen en palmen met kokosnoten. Ongeveer een kilometer terug is een camping. Daar zijn we nu. Geert is al even gaan wandelen, en besloot in al zijn wijsheid in een kokospalm te klimmen omdat hij graag een (niet-rijpe) kokosnoot wilde bemachtigen. Hij kwam onder het zand terug en is hard op zijn derriere gelazerd. Nu dus rugpijn. Leuk zo'n kokosnoot, en dan moet hij straks ook nog gesloopt worden natuurlijk. Ik zal de pleisters alvast klaarleggen. Ik verwacht dat de kokosnoot gaat winnen... Vanavond gaan we verder kijken wat waar we morgen heen rijden. Ik denk richting Herberton. Daar is een leuk openluchtmuseum. We zien wel hoe ver we komen. Misschien moet ik het zakmes even verstoppen, anders komt er waarschijnlijk van plannen maken weinig meer, en moet ik mijn verpleegstersmuts op gaan zetten....

Sinus

Dit zijn leuke verhalen je ziet het haast voor je gr S

Ben

Het "oerinstinct"kwam dus terug bij Geert.. hoort ook en kan je weinig aan doen :)
Go for it, geert!!

Gerard - Ina

Wat een oerwoud. Heel mooi om te zien. Ben benieuwd of het met de cocosnoot gaat lukken. Pijn inde rug is er al.dank voor alle foto's