Western Australia

28 september: Byron Bay-Coffs Harbour

Vanmorgen hadden we iets meer moeite om op tijd te vertrekken, maar goed, we reden iets voor tienen de camping af. We hebben de camper eerst nog even vlak bij het centrum van Byron Bay geparkeerd om hier nog even rond te kijken. Gisteravond hadden we er ook al even gewandeld maar toen waren de winkels al gesloten. In Byron Bay zijn veel winkeltjes met hippy-achtige spullen.

Gistermiddag hadden we al de nodige file hier meegemaakt, maar ook aan het eind van de morgen was er nog een paar kilometer file. Tegen half twaalf reden we Byron Bay uit richting het zuiden, tegen de file in.

Onderweg zijn we even gestopt bij Macadamia Castle, een notenbranderij van macadamianoten. Hier moest natuurlijk een zakje van die nootjes gekocht worden. Maar goed, deze mag Cynthia alleen hebben.

Daarna nog even een kiekje gemaakt van The Big Prawn in Ballina. Daarna via de toeristische route koers gezet naar Coffs Harbour. We zijn eerst bij het strand gaan kijken, er stond een stevig briesje met schuimkopjes op de Tasman Sea. Daarna zijn we naar het plaatselijke informatiecenter gegaan.

Na van The Big Banana een kiekje gemaakt te hebben, was het tijd om een camping uit te zoeken. We hebben gekozen voor The Clog Barn. Een camping met een klompenmakerij en een kleine versie van madurodam, een paar Nederlandse pandjes (in elk geval de gevels) en een winkeltje zoals je ook bij de klompemakerij van de Zaanse Schans vindt. Zelfs het zwembad heeft de vorm van een klomp. Het is wel maf allemaal.

Er is ook eethuisje bij, genaamd Big Oma's Coffee House. Dit is alleen open voor ontbijt en lunch van pannekoeken en oerhollandse appeltaart en zo. De camping heeft duidelijk een Nederlandse eigenaar, of gehad. De receptionist sprak maar een paar woorden Nederlands, maar was wel geintereseerd in de Nederlandse economische situatie.

Vanavond is er gewassen waarvoor we even muntjes moesten wisselen bij Hungry Jack, de andere naam voor Burger King.

Morgen gaan we weer verder richting het zuiden. We zien wel hoe ver we komen, of waar we langs gaan. Er zijn hiervandaan meerdere mogelijkheden. Sydney is nog maar 600 kilometer weg, en met nog 6 dagen camper voor de boeg gaat dat helemaal goed komen...