Western Australia

29 september: Coffs Harbour-Port Macquarie

We zijn vanochtend gestart met een ritje naar het strand, om naar de bultrugwalvissen te kijken. Dat kan ook hier vanaf de kust. In eerste instantie zagen we alleen drie dolfijnen vlak bij de kust, maar even later zagen we ook de zij- en staartvinnen van de walvissen. Wel op een flinke afstand, maar het blijkt leuk om te zien.

We nemen vandaag de toeristische route, want onze bestemming van vandaag ligt maar op zo'n 130 kilometer verderop. Port Macquarie is het doel van vandaag. We hebben er geen bijzondere reden voor.

We gaan via Bellingen, een alternatief dorp wat verder uit de kust, met veel esotherise winkeltjes en macrobiotisch voedsel en zo. We komen vervolgens langs een verbouwde boterfabriek waar nu allerlei kunstenaren hun waren aan de man proberen te brengen. En ja, ook wij kopen wat. Geleerd van vorig jaar letten we goed op formaat en gewicht, maar we vinden wat leuke cadeautjes voor thuis.

Dan weer door. We blijven zoveel mogelijk van de snelweg vandaan, en slingeren een beetje heen en weer tussen de kustwegen en de snelweg. Soms ontkom je er helaas niet aan om de snelweg te nemen. We doen plaatsen aan zoals: Nambucca Heads, Schotts Head en Kundabung.

Soms wordt je dan ook wel weer verrast, want de snelweg gaat soms ook door kleine gehuchten die heel bekend blijken om een bepaald iets. Zo komen we vandaag langs een klein zaakje die hartige taartjes en vleespasteien maakt. Dat smaakt prima!

Volgens de eerste berekening van Miepie zouden we rond half 3 Port Macquarie, of wel Port, binnen rijden. Dat werd bijna 5 uur.

Op de toegangsweg van deze stad is een Aldi gevestigd. Daar eerst maar eens de koelkast weer vullen, want die heeft weer een behoorlijke echo. Het concept van Aldi is hier gelijk aan Nederland. Alles in dozen, en duidelijk goedkoper. Groot verschil is wel dat je hier wel veel bekende merken tegenkomt. Ze verkopen hier bijvoorbeeld wel Coca-Cola.

Een camping is ook weer vlot gevonden. De eerste lijkt ons niets, maar de tweede ziet er beter uit. Het is bijna aan het strand. Je hoeft alleen de kluft omhoog om er te komen, en er is ook een pizzatent op loopafstand. Mooi! Scheelt koken en afwassen voor vandaag. Des te meer tijd blijft er over om te kijken wat we morgen weer kunnen uithalen. Ik ben in voor een walviscruise... Eens zien of Geert daar ook voor te porren is.

sinus

Ben je daar niet bang voor, of alleen maar voor kleine vissies

Brenda

Succes met porren, hahaha
lees wel of het gelukt is.
Veel plezier verder en geniet.