Western Australia

30 september: Port Macquarie-Hawks Nest

Op de camping in Port Macquarie was het druk. Er waren veel gezinnen met kinderen. Logisch, want het is hier schoolvakantie en deze camping bevindt zich op loopafstand van het strand. Normaal gesproken zijn er een aantal koala's te vinden op de camping, en ook waterdragons. Volgens mij zijn dat varanen, maar zeker weten doe ik het niet want ze hebben zich niet laten zien. Van de koala's vind ik dat best jammer, maar varanen hoeven mijn pad niet persé te kruisen...

We zijn op het strand begonnen vandaag. De zon was warm, maar de wind fris. En daardoor was het er goed toeven. Een walviscruise zat er helaas niet in vandaag (jammer).

We zijn wel even over een markt in Port Macquarie gelopen. Het was vandaag hier een een of andere nationale feestdag, welke weten we niet.

We hebben vanmiddag getoerd in het gebied van Myall Lakes. Een gebied met een aantal meren die vlak aan zee liggen. Je kunt ook hier weer een touristdrive volgen. Helaas zie je maar heel weinig van de meren. De meren liggen óf achter een dikke bomenrij, of zijn alleen bereikbaar via onverharde wegen.

Rond half zes kwamen we aan bij Hawks Nest, aan de monding van Port Stephens, een camping aan het strand. Rond zes uur wordt het donker, dus mooi op tijd voor een prachtige maan net boven de horizon.

Voordat we het Myall Lakes-gebied in gingen zijn we gestopt bij Nabiac, bij het Nationale Motor Museum. Een groot complex van meerdere gebouwen die een uit de hand gelopen hobby huisvesten van een motorenverzamelaar. Er zijn veel, zo niet heel veel motoren te zien. Geert heeft het museum bekeken en ik ben in de zon gaan zitten met mijn reader. Goed verdeeld!

Morgen gaan we eens zien of de voorruit van de camper hersteld kunnen krijgen.

sinus

Het is genieten mooie plaatjes hoor

sinus

Nog ongeveer 250 km naar Syndny te gaan veel plezier