Western Australia

3 oktober: Blackheath-Bateau Bay

Het is druk in The Blue Mountains, en in Groot-Sydney ook. De schoolvakantie trekt een hoop bezoekers.

We werden vanochtend al om 5 over 10 van de camping in Blackheath geknikkerd, omdat de volgende kampeerder al klaar stond. Wij waren duidelijk nog niet zover, dus je kunt je voorstellen dat het begin van de dag beter kan.

We zijn eerst nog even terug naar Katoomba gegaan, en hebben onderweg verschillende uitkijkpunten bezocht. De bergen zijn prachtig, maar op een gegeven moment vond ik het toch wel best en ging Geert alleen nog even aan de wandel naar een uitkijkpunt. Laat hij toen een slang tegen zijn gekomen? Gelukkig had de slang weinig belangstelling voor hem. Brrrr, ik was blij dat ik in de auto was gebleven met mijn boek!

Rond het middaguur gingen we telefonisch alvast een plek reserveren voor de camping van vanavond. Dat deden we nog niet eerder, maar gezien de drukte leek het ons wel handig. Het was maar goed ook, want de beoogde camping was vol. Dus maar even doorbellen.

Het gevolg is dat we nu weer 2 uur boven Sydney zitten, terwijl we een uurtje naar het westen zaten. Er zijn hier relatief weinig campings, dus maar goed dat we belden.

Gezien het gedoe van vanochtend hebben we hier maar gelijk gevraagd of we morgenochtend ietsje langer kunnen blijven. De camper moet immers weer terug naar de verhuurder, en voor die tijd moeten de koffers gepakt, en zal er wat schoongemaakt moeten worden. Niet teveel, want zo schoon was de camper niet toen we hem ophaalden. Maar goed, we hebben nu tot 11 uur in plaats van 10, dus dat gaat helemaal goedkomen.

Ook deze camping is afgeladen, en staat bommetje vol. Het ligt vlak aan het strand, maar je mag hier bij dit strand niet zwemmen. Het is te gevaarlijk door de onderstroom. Het dichtstbijzijnde strand ligt net om de hoek van deze baai, het is Shelly Beach. Daar zullen we morgen vast nog wel even een kijkje gaan nemen voordat we voor de laatste keer naar Sydney reizen.